10 dagar kvar

Nu har den riktiga nedräkningen till julen börjat:)

Nu när julen verkligen börjar närma sig måste jag börja effektivera mig lite mera på kvällarna. Finns mycket som jag skall hinna med och jag har endast 1 ledig dag innan julafton. Som tur kommer jag att jobba kortare dagar i nästa vecka (9-15), så jag har en hel del tid att pyssla på eftermiddagarna/kvällarna.

Vad jag ännu har kvar att göra innan julafton:

- Hitta på och köpa julklapp till en småbarnsfamilj vi umgås med
- Baka knäckebröd och några olika småbröd
- Koka julgodis
- Göra kålrotslådan
- Packa alla julkassar
- Handla den sista julmaten
- Storstäda
- Byta lakan
- Kolla att det finns ren och slät duk till julbordet
- Hitta på och köpa present åt Tobias
- Föra ut julkassarna till släktingarna

That´s about it. Storstädningen måste jag ta itu med under veckoslutet och presentinköpen skall ske på fredagen när jag slutar praktiken 3. Bakningen och julgodiset skall jag fixa på tisdag och onsdag nästa vecka, så att vi kan föra ut julkassarna på torsdag och fredag:)

Kommentarer
Postat av: jenny

Oj va mycket som ska fixas. Jag har inte ens kollat på vad jag måste göra. Kanske är dags att kolla vad som måste göras innan jul. Kram

2011-12-14 @ 10:41:26
URL: http://alschkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0