Ett steg närmare jul

Nu känner jag att vi är lite närmare jul igen. Okej, tidsmässigt är vi förståss närmare, men det känns också närmare!

Idag började jag morgonen med att leka jultomte och föra muffinsar, som jag bakade igår, till jobbet. Passade på att smita dit innan någon annan var där, så att det blev en överraskning:) Sedan körde jag iväg till grannstaden till mamma. Därifrån for vi och sökte hem våra julgranar. Sedan var vi omkring i lite butiker innan jag kom hem.

Innan jag kunde komma hem återstod dock att packa bilen. In i min lilla Yaris skulle vi få: en julgran, två kassar med mat och annat jag hade köpt, en kass med våta kläder(regnade då vi sökte granarna), tre stora kassar med julklappar samt ett stooort paket! 

Väl hemma gällde det att bära in allting och upp för vår smala spiraltrappa. Sedan skulle jag hitta ett vitt lakan att ha under granen, samt julgransfoten... Sedan väntade jag tills Tobias kom hem och så pyntade vi granen. Nu står granen redo för julafton:)

Sedan har vi ännu fixat en del av innehållet till julpåsarna klart och börjat fylla dem, så nu känns det som om julfixandet är under kontroll! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0