Lingonkaka

Slutade tidigare från praktiken idag, eftersom jag hade en hel del övertid samlad redan. Eftersom jag kom hem nästan 2h tidigare än normalt, passade jag på att utnyttja tiden genom att baka en kaka. Blev en lingonkaka, eftersom det ännu fanns lingon i frysen.

Kakan var superlätt att göra och innehöll många julkryddor (kanel, nejlika, kardemumma), så det var en superbra kaka så här veckan innan jul.

Då jag ändå höll på och fotade i köket passade jag på att ta en lite tydligare bild på vår adventsljusstake. Tobias fick två tomtar för salt och peppar vid lillajul, så de har fått flytta in i adventsljusstaden, på så sätt är de alltid på bordet:)

  

Lingonkaka med spindelnät av vaniljglasyr och en trött hyacint


Kommentarer
Postat av: Jenny

Svar: Ja, han kan sina knep;) Jag har nog inte skrivit va jag jobbar med. Är personlig assistent och jobbar dygns pass. Därför är jag borta mycket när han är hemma. Nu hoppas jag att jag kommer in på skolan och kan få börja plugga;)



Det är nått man måste läras sig ibland att kunna be om hjälp. Men förstår dig;) När det gäller bakning så gör jag det helst själv.

Kram

2011-12-15 @ 13:08:57
URL: http://alschkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0