Pysslar här hemma

Idag jobbar Tobias kvällstur, så jag passar på att plocka och pyssla lite här hemma. Tycker egentligen att det är ganska roligt att städa och fixa, det blir ju så fint när man är klar!:)

Kom hem för ungefär en timme sedan och sen dess har jag: satt blommor i vas, diskat undan, plockat lite i köket, bäddat sängen och druckit en kopp te. Passade också på att söka fram vår andra yllefilt, så att också Tobias får något varmt och skönt att sova med. Eftersom vi har det så pass svalt inne, sover jag med täcke+yllefilt och Tobias har hittills sovit med en fleece filt då han har haft kallt, men nu skall han få det bättre:) Jag fick två gamla, fina yllefiltar förra hösten, då släkten delade upp min pappas mormors saker.



    
Dålig kvalitet, jag vet... Men i alla fall: vår adventsljusstake,
Sängen med våra yllefiltar och vår egna "stjärnhimmel"


Nu skall jag sätta någon serie att spela på datorn och vika ihop byket som väntar på mig i bykkorgen. Sen skall jag ordna bort lite saker i övre våningen, plocka fram granpynten och helt enkelt göra övre våningen lite mysigare igen en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0