Tomteverkstad

Har en liten egen tomteverkstad här hemma idag. Jag har gått igenom vad alla skall få i present och börjat plocka ihop "ingredienserna". I år kommer alla att få en jul-påse, som jag fyller med julgodis och småbröd, marmelader (citrus och päron), knäckebröd och glöggkryddor. Allting kommer jag att göra själv här hemma. Eftersom jag tycker om att fixa i köket och pyssla tycker jag det här är en passlig present för mig att fixa ihop.

Idag började jag med att göra listan på vad alla skall få. Så var jag och handlade lite ingredienser jag behövde. Började med att göra små påsar av cellofan som jag sedan fyllde med appelsinskal, nejlikor, kardemumma, kanelstänger och ingefära. Till dessa gjorde jag små lappar där det stod hur man skall koka glögg av kryddorna. Sedan gjorde jag en päronmarmelad med ingefära och citron, som nu håller på att svalna. Medan den kokade passade jag på att göra kort till alla påsar. I nösta helg kommer jag att göra knäckebrödet och en del av godiset och småbröden, resten skall jag göra i julveckan, så för vi ut det till alla släktingar dagen före julafton:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0