1 advent

Idag skall det pyntas! Har plockat fram en del redan i veckan, men idag skall resten fram. Vi har inte så jättemycket pynt, men jag har bland annat en gammal kyrka som jag har haft i över 10 år och den är viktig vid julen! Så finns det några tomtar som skall få flytta fram ur lådorna och två el-ljusstakar som skall komma till sovrummet och köket. Sen är huset klart att fira första advent i, bara julbaket som saknas. Kanske jag borde ta mig till butiken efter saffran och baka lite lussekatter?

Ikväll, när vi äter middag, skall första ljuset i vår adventsljusstake tändas. Eftersom jag är hos mamma idag, så bestämde vi oss för att tända det när båda är hemma ikväll:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0