Duktiga oss

Nu känner jag mig riktigit duktig. Jag och Tobias har nu konstaterat att vintern och kylan är påväg vare sig vi vill det eller inte, så nu på kvällen har vi jobbat med vinterisoleringen här hemma.

Vi bor ju som sagt i ett gammalt, dragit hus, så det gäller att isolera fönstren ordentligt och så bommar vi igen köksdörren under vintern. Idag har vi nu äntligen fått in skivan som skall vara vid köksdörren och bergullen in emellan skivan och dörren. Efter det tog vi fram ett gammalt paket bomull och petade in det i springorna vid skivan, samt i badrumsfönstrets springor. Det kändes en tydlig skillnad efter att bomullen kom på plats, nu drar det inte mera i springorna! Yes:)

Nu får vi hoppas på att vårt arbete gör att det inte blir riktigt lika kallt inne denna vinter som förra! Är inte särskillt kräsen, men 11 grader inomhus är lite för kallt för mig!




Så här skulle det ha kunnat fortsätta fram till veckan före jul för min del!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0