Frys-tömning

Här hemma håller vi på med att tömma frysen. Har jobbat på det i några veckor redan, men den hade ganska mycket innehåll från början...

Igår blev det en riktig lyxmiddag bestående av pepparbiff, ugnsrotsaker och rödvinssås. Idag kommer lunchen att bestå av sej i ugnen med morot, ärter och grädde, till det mos.

Mitt största bekymmer är att jag har en laxfilé på 1kg i frysen. Har inte riktit några idéer om vad jag skall fixa av den. Problemet är ju att allt måste göras på samma dag...

Nåja, nåt hittar jag väl på. Rökta abborrar och kållåda har vi också ganska så mycket av, så vi klarar oss ännu en vecka utan att köpa allt för mycket mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0