Fullt upp!

Har varit en småstressig vecka hittills. Har haft ganska mycket att göra, så tiden har inte riktigt räckt till...

På måndagen hann jag bara hem en sväng efter skolan, innan det var dags att ta sig till grannstaden för att köpa briketter att elda med. Sedan passade vi på att besöka några butiker på vägen hem. Så skulle vi fixa lite mat och så iväg till Tobias pappa. Väl hemma därifån åt vi bara ett snabbt kvällsmål innan vi gick och sova.

På tisdagen var det igen skola, sedan pysslade jag här hemma och fick mot kvällen reda på att en bekant skulle ta med lite av mina hembakta småbröd och marmelader till en basar nu i helgen. Då blev det att genast ta sig till butiken för att handla allt som behövdes för att fixa det. Kvällen gick så till att förbereda en citron-morotsmarmelad som måste stå i kylen över natten innan den kokas.

På onsdagen var det igen skola och sedan marmeladkokning. Hann nästan få mina två satser klart när strömmen gick. Såg på lite NCIS på datorn, tills dess batteri dog. Strömmen kom tillbaka ungefär 2h efter att den försvann, så då var det att snabbt få marmeladen klar och ut på kylning.

Idag började jag dagen redan 6 med morgonmål innan det var dags att baka kokostoppar och sätta etiketter på marmeladburkarna. Sedan var det skola i och så iväg och skaffa cellofan att packa småbröden i. Så hem igen och göra ingefära snittar, doppa kokostopparna i choklad och packa alla paket med småbröd. Nu har jag allting klart, bara att skriva ingredienserna för alla produkter på ett papper som skall med till basaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0