Kycklinggryta och avokados

Har fixat ihop en lite annorlunda kycklinggryta idag. Hade en påse ned något kött, visste inte vad. När det hade tinat idag kunde jag konstatera att det var kyckling av olika slag (klubbor, vingar mm).

Började med att lägga de största delarna kyckling i en gryta med lite olja, 1 rödlök, 1 schalottenlök och 2 morötter. Det fick sen stekas i ugnen i 30minuter innan jag fyllde på med de mindre bitarna, sambal oelk, soya, stark ketchup, citronsaft och vatten. Så fick allt gotta sig i ugnen i en timme till.

Kycklingen blev riktigt god, men jag åt bara lite med sallad idag (hade planerat att fixa korngryn till), eftersom jag inte var så hungrig. Hade jättemycket lust på avokado idag, så efter skolan tog jag mig via butiken och köpte två stycken. Genast hemma åt jag den ena med citron, salt och creme fraiche, sååå gott! Och mättande, så därför var jag inte särskillt hungrig när kycklingen var klar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0