Män=slöfockar?

Vad är det för fel med män egentligen? Så många jag känner klagar på att deras "män" inte gör något hemma. Är vi kvar i någon typ av medeltida arbetsfördelning då männen sköter arbetet och kvinnorna hemmet?

Vi är bort från hemmet lika mycket som de eller är fast med barnen hela dagarna (och nätterna). Ändå tycks de tycka att det till stor del är vårt jobb att hålla hemmet redigt, mat på bordet och kläderna rena.

Om männen vill ha sina privata hushållare måste de väl förstå att se till att tjäna tillräckligt med pengar för att kunna betala våra pensioner, eller helt enkelt anställa någon som sköter om huset när de är borta. Annars skall de väl för f*n  sköta hälften av arbetet hemma!

En av de bästa presenter/överraskningar jag skulle kunna få skulle vara att någon gång komma hem till ett renstädat hus, god mat färdig att äta och rent byke som hänger på tork. Det här är något som jag skulle uppskatta otroligt mycket och jag tror inte att jag är ensam om det...

Så, finns det någon som kan svara på mina frågor: Är det så här och i så fall varför? Ser inte männen smutsen och oordningen lika bra som kvinnor eller är de bara lata?

Kommentarer
Postat av: haidisblog ▲

Godmorgon! :D

2011-11-25 @ 07:05:24
URL: http://haidisblog.se
Postat av: jenny

Svar: Nä de blev ingen tid för mig men hann i alla fall duscha;)Synd att du bor där du gör annars hade du fått låna min gubbe;) Han skötte hemmet medans jag jobbade i somras och han va hemma och va ledig. Han kom till och med mat till jobbet:) Måste få skryta lite. Man får inte skämma bort dem:) kram

2011-11-26 @ 14:43:00
URL: http://alschkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0