Maten i ugnen

Tobias är iväg på jobb nu under kvällen, så jag sitter ensam hemma. Till och med kattorna har övergett mig.

Nå, att bedömma på dofterna från ugnen kommer jag i alla fall att få äta supergod mat snart! Det blir kyckling och citrongrönsaker. Citron och grönsaker är en superkombination tycker jag och det passar till allt! Och så är det så lätt att göra!

Har idag gjort två stora former, så kommer vi att äta en middag till av det och så har jag 2 lunchlådor. Kommer kanske att bli över efter det ännu, så då får det vila i frysen några dagar. Blande blomkål, broccoli, morot, paprika, rödlök och squach med olivolja, havssalt och rivet citronskal. In i ugnen på 200grader i 30minuter. Sen häller jag över pressad saft från en citron. Nami nami!

Kommentarer
Postat av: HANNA

Hej! Skulle du kunna va så gullig och hjälpa mig med en sak..? Det står mer i mitt senaste inlägg "Minishopping!.. Igen". Tack så mycket! :)

2011-11-30 @ 16:31:02
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: jenny

Den här rätten måste jag testa att laga. Lätt riktigt gott. Får ta de nån dag då Johan inte är hemma.

2011-12-03 @ 21:30:50
URL: http://alschkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0