Min dag så här långt

Idag har varit en lite annorlunda skoldag. Alla linjer från min skola hade en lära-känna-dag för 9:orna i trakten. Vår uppgift var att i par vara med grupperna som guider. Vi hade 5minuter per utbildning och skulle bekanta oss med c.20 utbildningar. Totalt tog det 2h och efter det var dagen slut för vår del.

När jag var klar med guideningen gick jag in i min mammas kusins skönhetssalong i närheten och beställde tid till en ansiktsbehandling. Min hy har alltid haft en tendes att samla smuts i porerna trots att jag putsar, så sen högstadiet har jag gått på ansiktsbehandling och -rengöring nu och då. Nu är det länge sen senast och det märker jag då jag ser i spegeln... Men nu har jag en tid i fredag, så sen är jag rödprickig i ansiktet några dagar framåt:P

Efter det körde jag hem till min mormor och åt lunch med henne och sedan fyllde jag hennes badkar med vatten och 2dl havssalt. Eftersom jag har lite problem med min hy har jag märkt att saltvatten är bra för den. På sommaren simmar jag alltid i saltvatten (tycker inte ens om att simma i sjöar av någon orsak), men på vintern är det svårare att få saltvattenbehandling. Tur så har mommo badkar, så måste satsa på att hälsa på henne en gång i månaden nu under vintern, för att bada:)

Nu sitter jag i soffan och har tänt 24 ljus i vardagsrummet. På så sätt får jag både ljus, mysig stämning och så värmer de luften här inne lite! Snålar lite med eldandet ännu, så länge temperaturen inte sjunker under 16 grader skall vi bara elda 2-3ggr/vecka för att hålla fukten borta. Senare, då temperaturen sjunker ännu mera, blir det nog att elda varje dag igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0