Morgongröt

Nu har jag igen ätit min morgongröt. Finns det ett bättre och lättare morgonmål att fixa till? Och som mättar så sjukt länge!

Min gröt består av (för 2 portioner) 1dl havrekli, 1msk krossade linfrön, 1msk hela linfrön, 2-3dl havregryn, cirka 7dl vatten.

Först blandar jag havrekli, linfrön och hälften av vattnet i en kastrull och låter det koka upp. Sedan häller jag i havregrynen och resten av vattnat och låter allting koka några minuter. Blir en godare gröt när man blandar i havrekli tycker jag!

Just nu är jag helt förälskad i gröt med hemgjord äppelsylt, medan Tobias äter sin med smör och socker. Finns så många variationer, så det är svårt att tröttna på gröten:)



Måste-hitta-kamerasladden

(Bild från google.com)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0