Pappers-Nisse

Eller kanske Pappers-Lisa är ett bättre namn. Nåja, i alla fall, med tanke på mina studier (företagsekonomi), så har jag blivit hushållets inofficiella bokförare, ekonomiansvariga, företagar-helpdesk mm.

Igår, när jag hade sån lust att få organisera, tog jag en massa av våra papper som låg löst i olika fack och började sortera och mappa in. Idag kommer jag att förtsätta med det, mellan mina riktiga studier. Tycker faktiskt om att sortera papper och organisera dem. Det syns så tydligt resultat när man börjar med man börjar med 5 halvfulla tidningshållare och slutar med en skräphög, 1full mapp, 2 tidningshållare med några papper i och 3 tomma tidningshållare!:)

Idag skall jag fundera ut något egentligt system på våra papper. För tillfället är mina privata och våra gemensamma ihopslagna, eftersom det alltid är jag som sorterar allt, och Tobias är skillt. Nu måste jag bestämma vad som skall vara våra gemensamma och vad som klassas som privata och på så sätt få tre olika mappar att samla allt i!

Jejj, ser faktiskt fram emot det! Att få ha datorn framför mig som spelar upp 2½men gör ju inte saken sämre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0