Sömnbrist och minusgrader

Gomoron!

Här är jag up and going redan. Har varit vaken i över en timme och uppe ur sängen i en halv timme. Nu har jag placerat mig i kökssoffan med datorn och ett stop te, medan jag lyssnar på radio:)

Har inte sovit särskillt bra inatt, så pigg känner jag mig inte. Halsen har varit sjuk inatt och när jag har kunnat sova för halsen så har Tobias vaknat och behövt värkmedicin eller något liknande. Så natten består av ett sovpass på 3h och efter det sömn i ½-1h:s etapper... Kuuul att vara första dagen i skolan efter en sådan natt!

Nåja, om jag slutar klaga på sömnbristen och istället satsar på vädret. Under natten, då jag har lägat vaken, har jag reagerat på att det känns kallt i huset. Med tanke på att det var is på bilen och 0grader redan lite efter 7 igårkväll är det väl kanske inte så förvånade att det har varit minusgrader inatt. Men minusgrader ute betyder att vår temperatur här inne också sjunker rejält! Vi har till och med is på insidan av vår köksdörr, finfint:) Idag blir det med andra ord att ta in en korg med ved och sätta igång en brasa!


Efter en snabb koll på meteorologiska institutets hemsida kan jag ändå konstatera att det inte är lovet några flera kalla nätter under de närmaste dagarna, så får hoppas på att det håller! Nu är det bara en vecka kvar till det datum då det ifjol blev riktig vinter, alltså att  snön blev kvar på marken. 18 november kom snön som låg kvar till april...



 



Igår var det också frost på bryggorna då vi var ut och gå.
Går nog inte att hindra att vintern snart är över oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0