Sovmorgon Delux

Idag, första helt lediga, friska dagen under november, passade jag och Tobias på att ta en sovmorgon. Eller nåja, hade glömt att stänga mitt dagliga alarm klockan 8, så vi vaknade då. Då såg vi på en otroligt vacker soluppgång (himlen var helt rosa-orange) och så kröp vi ner i sängen igen och bara låg med våra egna tankar. Efter en stund kom båda katterna, så sen låg vi hela familjen samlad i sängen och bara njöt. Slumrade till lite, men mesta dels låg jag bara vaken och lät tankarna flyga vart de ville.

Var så skönt att bara ligga där i 2h och inte ha några måsten. Det är sällan jag klarar av att stänga av allt så totalt under en så lång tid. Vanligtvis klarar jag inte mycket mera än 30minuter innan jag måste få stiga upp och göra något.

Nu har vi i alla fall ätit morgonmål och Tobias håller på att diska. Själv skall jag nu sätta på någon kul musik och sedan ta tag i övre våningens röjning. Gårdagens planer blev inte riktigt som jag hade tänkt, eftersom jag kom på att vi ju skulle på 3-års kalas! Kul var det också, två härliga små barn och deras föräldrara att prata med under några timmar:)

Nu upp och städa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0