Storkok på maletkött

I eftermiddag när jag kommer hem skall jag ta ett storkok, så att vi klarar början av veckan. Eftersom lidl hade billigt blandmalet nu i veckan, blir det mat av maletkött.

Har tänkt mig att jag gör en ordentlig sats köttbullar (2 dagar), makaronilåda (2-3 dagar), bröd och så bärkräm eller vispgröt till efterrätt. Då borde vi klara oss utan att göra mat fram till fredagen! Bara attgöra lite mos till köttbullarna och så en sallad medan maten värms under veckan.

Det är både mera ekonomiskt och du sparar en massa tid genom att göra ett storkok nu och då. När jag gör storkok satsar jag oftast på minst två rätter, så att man kan variera mera och inte måste äta samma middag tre dagar i följd. På söndagarna är jag oftast ledig, så då passar det bra att tillbringa 2,3 timmar i köket och sen slippa det resten av veckan! På så sätt är maten bara att värma då jag kommer hem ochkvällen kan spenderas på annat sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0