Storstädning pågår

Igår tröttnade jag på vårt vanliga kaos där hemma, så började storstäda.

Vårt problem är ju att vi inte har någon egentlig förvaring (inget förråd och bara 5 skåp), så det resulterar i att allt står framme. Så igår tog vi oss till matäffären och plockade med oss 3små och 2 stora lådor hem. Nu skall dessa fyllas till nästa fredag och så skeppas de iväg till mammas förråd.

Börade igår ded att tömma bort 2 lådor med sådana böcker som vi inte behöver ha hemma innan vi får bättre med utrymme, alltså innan vi flyttar. Detta gjorde att vårt vardagsrum nu ser mycket trevligare ut. Finns lite mera utrymme, jag kom åt att dammsuga under alla möbler och jag plockade undan allt som kändes för mycket sommar. Nu är det guld och rött som är huvudfärgerna i vardagsrummets pyntning fram till nyåret.

Idag när jag kommer hem (14.30 skulle jag gissa) hoppas jag på att Tobias har hunnit grovstäda hela huset. Sedan skall jag plocka lite i sovrummet en stund, innan det är dags att fara på 3-års kalas. Förhoppningsvis hinner jag sedan på kvällen ännu plocka lite i sovrummet. Då skulle det bara vara nedre våningen för morgondagen. Imorgon är min första lediga dag (utan flunssa) sedan oktober, så skall passa på att njuta:)

Nåja, ifall jag inte är här särskillt mycket under helgen, vet ni vad jag gör:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0