Stryka, stryka, stryka

Idag igen började jag morgonen klockan 6, då min älskling skulle stiga upp.

Då han hade kört iväg till jobbet lade jag mig på kökssoffan och såg på lite 2½ men. Klockan 9 blev jag sedan lite mera effektiv!

Började med att diska bort allt på diskbänken. Sedan satte jag igång en brasa och plockade ihop byket i bastun. Så tillbaka till köket för att skrubba katternas matplats(15min för att få 20x50cm rent). Sedan började jag stryka.

Det var klockan 10.20. Nu har jag precis tagit ut strykjärnets stäpsel från väggen och satt mig på soffan en stund. Framför mig på bordet finns stora högar med lakan som skall på plats. Nåja, jag vet att jag inte måste stryka före nyåret i alla fall:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0