Aprils to-do

  • Packa Vill ha nästan allt packat vid köpet, så att det "bara" är att köra och bära sakerna sedan. Hoppas på att vara helt flyttad andra veckan i maj, så är det bara kvar att städa vårt nuvarande hus sedan.
  • Planera renoveringar Badrummet i nya huset måste totalrenoveras, så blir att göra upp en budget och börja ta reda på alla priser. Allt från rör och kakel till wc-stol! Vi vill också ändra värmesystem från olja till något annat, just nu står pellets högst upp på listan. Tamburen borde också göras om, trappan ner till källaren rivas och byggas upp på nytt och vindstrappan ytbehandlas på något sätt.
  • Hitta en bra firma att sköta renoveringen Får inte vara för dyr, men måste ändå vara en inhemsk som känner till alla otaliga bestämmelser gällande våtutrymmen.
  • Få klart praktiken Har ett arbete om marknadsundersökningar att skriva klart, sista veckans rapport och så hela periodens rapport som jag vill ha klara innan påsken. Tur så är periodens rapport nästan klar, veckorapporten behöver bara vara några rader och marknadsundersökningen började jag med igår.
  • Fira påsk Träffa släktingar, äta påsklunch, äta choklad och där emellan klämma in lite inhopparjobb(alla pengar är välkomna inför renoveringarna)
  • Börja jobba Genast efter påsken börjar jag jobba, så då blir det långa dagar ute, så gäller att hålla sig varm och äta ordentligt så att jag är till någon nytta med packandet på kvällarna.
  • Kalas Mina kusiner fyller, så dem skall vi fira. Tror jag passar på att värva arbets- och flytthjälp på samma gång.
  • Göra köpet Säljarna skall vara ute inom april, så i slutet av månaden skall köpet göras. Först måste vi ta ett samtal med banken. Är klart att vi får lån, så nu gäller det bara att få checken utskriven och koll på räntor, betalningsdagar mm.
  • Fixa detaljer Försäkringar, elavtal, sophanteringsavtal mm.

Jepp, april blir en mycket intressant månad med många nya saker som vi inte vet något om! Man lär så länge man lever:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0