Jobba, jobba

På väg hem från konditionsgranskningen idag ringde min chef och funderade om jag kan vara på plats på arbetet 13.15, då det skulle dyka upp lite plantor, mull mm. Alltså 45minuter senare.

Så snabbt hem och slänga i sig lite mat, byta kläder och så iväg. Var på plats i tid, till och med 15 minuter för tidigt! Tur det egentligen, eftersom mullen kom redan 13.10... Nå, när mullbilen åkt iväg tog det inte så länge innan lastbilen med plantor kom, så då var det bara att visa vart allt skulle. En stund senare kom Linda, som jag jobbar med, och då började vi packa upp alla plantor. 6 av 20 häckar hann vi med, så riktigt bra! Hemma igen efter jobbet var jag 8, så nu skall jag koka lite gröt åt mig till kvällsmål och sedan sova. Kroppsarbete ute på våren i 7h tar verkligen på. Känns i kroppen och imorgon fortsätter allting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0