Chokladbollar

Vi har precis ätit lunch bestående av spagetti och maletköttsås. Efter maten fick jag ett enormt söt/chokladsug, så nu står det en tallrik med chokladbollar i kylskåpet. Om en kvart har de fått stå tillräckligt länge, så då skall jag njuta:)

Föresten, köpte 400g maletkött till våra tortillas igår. Det är den normala mängden som vi alltid äter till 8 bröd. Igår gjorde jag lite annorlunda genom att koka 2dl röda linser och riva 2 morötter som jag sedan blandade med köttet. Passade super i tortillas och över hälften blev kvar. Idag blandade jag resten av kött-morot-linsblandningen med en burk tomater och så åt vi det till pasta. Blev till och med så mycket att det nu står en ugnsform i köket med spagetti, köttsås och paprika. På det river jag lite ost imorgon och så får det bli spagettilåda till middag imorgonkväll. Tänk vad billig mat det blir när man gör lite annorlunda än normalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0