Vad duktig jag är:)

Idag har jag varit riktigt duktig om jag får säga det själv! Började morgonen med att bädda in mig i dubbla duntäcken och såg på Magnus Betnérs "Inget är heligt". Sedan tog jag mig upp och plockade ner torrt byk, samt hängde upp byket Tobias hade satt på imorse innan han for. För att underlätta för honom plockade jag redan igår två korgar med byke, så att det bara var att lassa in.

Sedan fixade jag en ordentlig smörgås med stekt ägg, meetwurst och tomat och drack en stor kopp te till frukost. Sedan diskade jag undan allting på diskbänken och så påbörjade jag brödbaket. Hade en skål med mandlar och russin kvar från julen, en annan med blandade nötter, en tredje med torkade frukter och så en påse med lite torkade tranbär. Allt det hällde jag i en skål tillsammans med linfrön och vatten och så fick det stå och svälla i en halvtimme innan jag blandade i vete- och havrekli och havregryn. Sedan hällde jag i jäst, rågmjöl, vetemjöl och lite olivolja. Nu har vi fina semlor till morgonmål de närmaste dagarna:)

Sedan har jag hunnit hänga upp 2 till maskiner, dammsuga övre våningen, söka fram mattor till övre våningen, damma och dammsuga fårskinner (f*n vad det samlar smuts!) och lite annat smått och gott. Nu är min To-Do lista för idag avklarad, så nu tänker jag lägga mig med en bok en stund tror jag:)

Kommentarer
Postat av: Kattises - Alltid tävlingar!

TÄVLING - Vinn valfri produkt från pledd.se!!!



(Till alla bebisar!!)



Direktlänk: http://mylifeaskattises.blogg.se/2012/february/tavling-vinn-valfri-produkt-hos-pleddse.html

2012-02-01 @ 23:42:28
URL: http://mylifeaskattises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0