Drömmen om ett hus

Har länge redan drömt om att få flytta till ett hus med min älskling, ett eget hus! För tillfället bor vi i ett litet (nåja, nästan 80kvadrats) gårdshus. Problemet med vårt nuvårande hyreshus är att det inte har någon möjlighet till förvaring (övre våningen är ett loft) och under vintern har vi c. 11-13 grader inomhus, trots att vi eldar... Ändå bor vi kvar eftersom det ändå är ett hus, vi har en liten gård och katterna kan springa in och ut. Skulle aldrig vilja bo i ett höghus med katter!

Just nu känns det verkligen som en evighet tills vi kommer att ha möjlighet att flytta! Jag kommer att studera ännu i ett år, fram till slutet av november-12. Min sambo gör för tillfället civiltjänst och när han är klar med den kommer han i sin tur att börja studera. Om jag får ett arbete genast när jag har gått ut skolan och om min sambo får ta sin utbildning på läroavtal (med lön), så kan vi kanska flytta under våren 2013! Men just nu vill jag bara iväg genast, med det samma!

Där vi bor just nu har vi inte gjort något, inte tapetserat något, inte skaffat särskillt mycket nya möbler och inte egentligen "boat". Det är en sak som jag längtar mycket efter! Att få ta ett rum åt gången och verkligen göra det till vårt.

 

(Bild från google.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0