Finaste vännen

Igår var jag på kaffe (eller te för min del) med en kompis som jag träffade då jag började skolan förra hösten. Hon var den enda i klassen som var jämnårig med mig, annats är alla andra 3-4 år yngre, så det blev så att vi mest var tillsammans. Nu har vi inte träffats särskillt mycket sen vi for iväg på praktik i december, men igår matchade våra scheman, så vi satte oss på café i 1½ timme för att uppdatera oss i varandras liv.

Genast då vi träffade berättade hon att hon skulle göra mig glad idag och rätt hade hon! I baksätet i bilen hade hon en kass med 2 duntäcken! Hon visste redan i höstast att hon kommer att få nya täcken i julklapp av sina svärföräldrar, så hon lovade de gamla till mig. Hade nästan glömt det, så gissa om jag blev glad!?

Igår kväll tog vi bort våra vanliga täcken från sängen och flyttade över påslakanen till de nya täckena och gud vad skönt det var att krypa ner i sängen igår! Tjocka, varma, flyffiga täcken som håller en varm hela natten, utan att vi måste ha en massa filtar i sängen! Nu ligger jag fortfarande här nerbäddad och har inga planer på att lämna den sköna värmen under  den närmaste timmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0