Vårt nyårsfirande

Igår firade vi sista dagen av 2011 hemma hos Tobias pappa. Vi började med att dricka lite te och prata medan pappans fru med barn var och se på fyrverkerier till en grannstad. Sedan blev det fullt kaos då pojkarna kom hem:) Yngre pojken är 7år och har en massa energi. Innan maten hann han visa oss sin nya bilbana, sin djungel, sina byggklossar och sina glaskulor. Så blev det nyårsmat bestående av räkor till förrätt (inte min favorit, men åt två små:P) och sedan knackkorv och potatissallad, tradition.

Efter maten skulle vi titta på familjens raketer och så gick vi ut och lekte med "sprakastickor". Efter det sattes det eld i brasan och medan vi väntade på glöd byggde vi torn och hus av träklossarna. Fick ihop ett torn som var lika högt som jag, men för att klara det var jag nog tvungen att ge lite stöd för de sista 30cm.

Efter byggandet hade brasan nästan gått ner till glöd, så efter en stunds busande stöpte vi nyårslyckor. Hoppas på att de har klarat natten och förmiddagen utan att bli förstörda, för vi lämnade kvar våra över natten.

När klockan började närma sig halv tolv klädde vi på oss och gick ner till stranden för att se på och skjuta raketer. Fanns många fina raketer! Efter det gick jag och Tobias hem för att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0