Lite bilder från nya hemmet

Nu har jag äntligen hittat kamerasladden, så nu kan jag sätta in några bilder från nya huset. Eftersom vi inte har några taklampor ännu är bilderna ganska mörka, men bättre kommer med tiden!

   

Så här såg det ut på gården 3 veckor innan vi flyttade in.

   

Gården idag. Stora mängder prydnadshallon har tagits ner, syrenerna och rosorna beskurits och så har ju snön förståss försvunnit:P



Vardagsrummet. Mattan fick jag igår av min mormor, så den är ännu lite bucklig. Gardinerna är också bara upphängda över stängerna, eftersom vi saknar upphängare.




Alkoven. Härinne skall det fixas väddar och dörrar till metalllådorna och framför de kläder som hänger skall det upp ett ljust tyg.




Köket. Stolarna hittade mamma och Sofia på loppis, tycker de är super! Gardiner skall vi gå till en sömmerska och beställa (mammas inflyttningspresent!)



Verandan. Den gula verandan. Här har vi en sittplats för oss två, men för tillfället är den upptagen av min odlingar.



Biblioteket. Eller det-rum-vi-inte-ännu-egentligen-behöver. I hörnet min och kattornas myshörna. Och så min superfina symaskin! Har varit min mormors mammas eller hur det var!?!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad roligt att äntligen få se bilder:) Vilket mysigt hus ni har hittat:)

2012-05-14 @ 19:44:44
URL: http://alschkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0