Slö-kväll som övergick i trädgårdsarbete...

Eftersom det var så lugnt på jobbet igår passade jag på att sluta två timmar tidigare för att ta en riktigt lugn kväll med Tobias. Allting började bra med gemensam matshopping, grillning och mat + resterna av gårdagens kaka framför en film. Efter att kakan var slut och halva filmen hade gått började jag känna mig aningen rastlös. Ute sken solen och på gården finns det en massa att göra, så jag ville uuuut!

Vi skulle bara gå omkring på gården och fundera lite hur vi skall fixa där, men på något sätt resulterade det i att en krusbärsbuske kom i marken och två områden blev rensade.... Nåja, gården blev lite finare, men den där vilan jag hade tänkt få blev ju inte riktigt av.

Flytt med allt vad det innebär (packa,bära, sortera, ha kaotiskt irunt sig), inte ha tid att fixa hemma och att jobba 1½ normal arbetsvecka per vecka resulterar i lite stress i kroppen. Eftersom min kropp reagerar på stress genom att kasta utslag på min händer märker jag ganska snabbt när jag borde börja ta det lugnt, men hur skall man göra när det inte finns tid med "att ta det lugnt"? Har ju alltid midsommarens lediga dagar att se fram emot, men dit är det en tid ännu:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0